أول تعليق من فتاة المنصورة بعد واقعة التحرش الجماعي: مسكوا إيدي وقطعوا هدومي

أول تعليق من فتاة المنصورة بعد واقعة التحرش الجماعي: مسكوا إيدي وقطعوا هدومي
أول تعليق من فتاة المنصورة بعد واقعة التحرش الجماعي: مسكوا إيدي وقطعوا هدومي
https://www.sba7egypt.com/?p=190122
فاطمة عبدالحميد
موقع صباح مصر
فاطمة عبدالحميد

روت فتاة المنصورة صاحبة واقعة التحرش الجماعي في ليلة رأس السنة تفاصيل الواقعة كاملة أمام النيابة، التي استدعتها للمثول أمامها واستجوابها بشأن مقاطع الفيديو التي انتشرت عبر مواقع التواصل الإجتماعي.

 

وبدأت الفتاة سرد تفاصيل الواقعة كاملة، قائلة:”كنت ماشية فى الشارع وفوجئت بشباب بيطلعوا الموبايلات وبيصوروا ضهري أنا وصاحبتي وبيصور رجلي، فضلت أمشي بسرعة وروحت عند صاحب محل استخبى هناك وأكلم أهلي علشان حد يجي ينقذني، لقيت الشباب واقفين عند المحل وبيقولوا ألفاظ وحشة، الناس كتير اتلمت، وراح صاحب المحل طردني علشان ميحصلش مشكلة”.

 

 

وتابعت فتاة المنصورة العشرينية بعد تعرضها للتحرش في شارع الجمهورية بمدينة المنصورة، في ليلة رأس السنة قائلة: “لما خرجت من المحل الشباب اتجمعت وناس كتير جت ومسكوا إيدي وقطعوا هدومي، وحصل مشادات بين الشباب اللي بيصورني والمارة، لحد ما لقيت حد جه أخدني فى عربيته، والحمد لله قدر يطلعني من وسط الناس ديه”.

 

 

واختتمت الفتات حديثها أمام ضباط مباحث المنصورة خلال استجوابها، قائلة: “أنا روحت ماكنتش قادرة أتكلم، وكنت خايفة ومش عارفة أعمل إيه لحد ما لقيت الفيديوهات على الفيس بوك، والمباحث جت ليا عند البيت”.

 

 

يشار إلى أن اللواء فاضل عمار مدير أمن الدقهلية، قد تسلم اخطارا من اللواء سيد سلطان، مدير المباحث، يفيد نشر مقطع فيديو قصير وانتشاره بصورة موسعة عبر مواقع التواصل الاجتماعي، يكشف حدوث واقعة تحرش جماعي بفتاة بشارع الجمهورية بالقرب من بوابة جامعة المنصورة ليلة الاحتفال بأعياد الميلاد.

 

 

وعلى الفور أمر مدير ألآمن بتشكيل فريق بحث بإشراف مدير المباحث ويضم ضباط مباحث قسم أول المنصورة وضباط مباحث الآداب والبحث الجنائي، كما تم التحفظ على كاميرات المراقبة الموجودة بالمنطقة لتحديد الجناة وهوية الفتاة ضحية الواقعة.

 

 

كانت رفقة صديقتها واستنجدت بصاحب محل فطردها – القصة كاملة لواقعة التحرش بـ فتاة المنصورة