فريق حكاية لازم أعيش مسلسل إلا أنا يرفع شعار فركش

فريق حكاية لازم أعيش مسلسل إلا أنا يرفع شعار فركش
جميلة عوض
https://www.sba7egypt.com/?p=372359
ياسمين محمد
موقع صباح مصر
ياسمين محمد

انتهي فريق حكاية لازم أعيش من مسلسل إلا أنا من تصوير مشاهد المسلسل مساء الاثنين بطولة جميلة عوض ونجلاء بدر وأحمد خالد صالح وخالد أنور من تأليف نجلاء الحديني وإخراج مريم أحمدي.

 

مسلسل إلا أنا مكونة من 60 حلقة وتم تقسيمها إلي مجموعة قصص مختلفة كل قصة تكون من أبطال مختلفين ومؤلفين تحتوي علي 10 حلقات وتم عرض حكايتين قبل شهر رمضان المنقضي علي قناة Dmc هما حكاية بنات موسي بطولة وفاء عامر وحكاية سنين وعدت بطولة اروي جودة وثم عادت بعد رمضان استكمال عرض باقي الحكايات.

 

 

هما حكاية أمل حياتي بطولة حنان مطاوع وبيومي فؤاد ونانسي صلاح وحكاية أمر شخصي بطولة شيري عادل ومحمد عادل وحكاية ضي القمر بطولة كندة علوش ومحمد علاء وعرض الان حكاية لازم أعيش بطولة جميلة عوض ويعرض الأسبوع القادم ريهام عبد الغفور من تأليف يسري الفخراني.

 

تعد قصة لازم أعيش اول حكاية تعرض مشكلة مرض البهاق ويعد ذلك السبب وراء نجاح الحكاية وتصدرها علي المواقع التواصل الاجتماعي.

 

قالت الفنانة جميلة عوض في تصريح صحفي لها أن تلقت رسائل كثيرة من مرضي البهاق قائلة:” جالي رسايل كتيرة من مصابات بالبهاق وقالولي نفس المشاعر اللى بنحس بيها لما بنبص في المراية”.

 

أضافت:” الميكب كان تحدي صعب كان يومياً يستغرق سبع ساعات لحنكة الدور وده دور طارق مصطفى والميكب كان صعب جداً لأني بمثل دور فتاة مصابة بالبهاق طول وقت الإعداد للميكب كان حد ماسك إيدي وحد ماسك وشي عشان يعمله كويس.

 

واختتمت بتقديم الشكر إلي المسؤولين عن المكياج والتحضيرات خلف الكاميرا لخروج هذا الدور بهذا الشكل.

 

 

اقرا ايضا

 

عرض حكاية لازم أعيش بطولة جميلة عوض يوم السبت المقبل