ريهام حجاج تعبر عن إستيائها بسب حادث الإسماعيلية أمس تفاصيل

ريهام حجاج تعبر عن إستيائها بسب حادث الإسماعيلية أمس تفاصيل
ريهام حجاج
https://www.sba7egypt.com/?p=511612
صباح مصر الفني
موقع صباح مصر
صباح مصر الفني

بعد الحادث المفظع الذي حدث في الإسماعيلية نشرت الفنانة ريهام حجاج منشوراً لها عبر خاصية الأستوري على حسابها الشخصي على الإنستجرام، موضحة رؤيتها فيما حدث وأثار تلك الحادثة وماهى الأحداث التي نتج عنها ذلك الفعل.

وعلقت حجاج قائله أنها لن تعلق على تلك الحادثة وبشاعتها نظراً لأنها حدثت كثيراً من قبل المتطرفين ولكنها أعترضت على الوقت والمكان حيث قالت (جريمة الإسماعيلية مش حتكلم كتير علي الفعل الوحشي اللي حصل من حد شوفنا زيه متطرفين ومجانين كتير، أنا اللى مستوقفني بالفعل هو الزمان والمكان، إن ده يحصل في ميدان عام وفي عز الضهر !!!! وقصاد كل الناس دى اللى كانت بتتفرج، والمفزع هو ردود أفعال الناس (رغم أن المصريين معروفين بالشهامة والجدعنة والتدين).

وتابعت ريهام كلامها موضحة (طيب لو قلنا أن ما حدش اتحرك عشان اتفزعوا أو خافوا من المجرم طيب اللي ماسك التليفون بيصور الجريمة وهى بتحصل هو فى إيه ولا فى إيه ؟ جاب منين القدرة علي مسك الموبايل وتصوير المشهد وهو بيحصل …ازاااااي الفكرة أصلا خطرت على باله إزاي بصراحة).

وأختتمت ريهام حجاج وقالت (مذبحة الإسماعيلية هى انعكاس للى وصلناله فى هوس السوشيال ميديا اللى تخلى واحد يهمه أنه يصور اللى بيحصل أكتر ما يهمه إنقاذ الضحية!! للأسف التكنولوچيا على قد ما ادتنا حاجات على قد ما موتت مشاعرنا وانسانيتنا، و لسة بيقولك ميتاڤايرال، إحنا استكفينا تكنولوچيا احنا محتاجين إنسانية وشهامة ومبادئ وطيبة ورحمة وأخلاق و ضمير).