التخطي إلى المحتوى
مواعيد صلاة عيد الفطر المبارك 2020 في كل محافظات ومدن مصر
موعد صلاة عيد الفطر المبارك 2020

أعلنت وزارة الأوقاف المصرية عن مواعيد صلاة عيد الفطر المبارك في كافة محافظات مصر بدايه من محافظة القاهرة وحتى حلايب وشلاتين.

 

فيما يؤكد بيان الوزارة عن المواعيد الخاصة بصلاة عيد الفطر المبارك، على ان يكون موعد صلاه العيد في محافظه القاهره في تمام الساعه الخامسه و 22 دقيقه و يكون موعد الصلاه في محافظه الجيزه في تمام الساعه الخامسه و 22 دقيقه ايضا وتكون صلاه عيد الفطر المبارك في تمام الساعه الخامسه و 24 دقيقه بمحافظه الإسكندرية.

كما يكون موعد صلاه العيد في محافظه بورسعيد في تمام الساعه الخامسه و 15 دقيقه من صباح غدا الأحد على ان يكون موعد صلاه العيد في محافظه السويس في تمام الساعه الخامسه و 17 دقيقه و في تمام الساعه الخامسه و 16 دقيقه في محافظه الاسماعيليه و في محافظه دمياط يكون في تمام الساعه الخامسه و 16 دقيقه.

ويكون موعد الصلاه في مدينه دمنهور في تمام الساعه الخامسه و 23 دقيقه و في مدينه طنطا يكون موعد الصلاه في تمام الساعه الخامسه و 21 دقيقه ما يكون موعد الصلاه في محافظه الدقهليه في تمام الساعه الخامسه و 19 دقيقه في مدينه الزقازيق في تمام الساعه الخامسه وعشرون دقيقه و في بنها في تمام الساعه الخامسه و 21 دقيقه.

هو في شبين الكوم يكون الموعد في تمام الساعه الخامسه و 22 دقيقه و في محافظه كفر الشيخ يكون الموعد في تمام الساعه الخامسه و 21 دقيقه و في العريش يكون موعد الصلاه في تمام الساعه الخامسه و 9 دقائق و في مدينه الطور في تمام الساعه الخامسه 15 دقيقه اما عن طابا سيكون موعد الصلاه فيها في تمام الساعه الخامسه وثمان دقائق من الفجر غداً الأحد.

كما يكون موعد الصلاه في محافظه شرم الشيخ في تمام الساعه الخامسه و 14 دقيقه و في محافظه الفيوم في تمام الساعه الخامسه و 25 دقيقه و في محافظه بني سويف في تمام الساعه الخامسه و 24 دقيقه.

وفي محافظه المنيا في تمام الساعه الخامسه و 28 دقيقه و في محافظه اسيوط في تمام الساعه الخامسه و 28 دقيقه و في محافظه سوهاج في تمام الساعه الخامسه و 27 في محافظه قنا في تمام الساعه الخامسه و 24 دقيقه و في اسوان يكون موعد الصلاه في تمام الساعه الخامسه و 27 دقيقه.
ويكون الموعد في محافظه مرسى مطروح في تمام الساعه الخامسه و 35 دقيقه وذلك الموعد أيضاً في مدينه ابو سمبل.

بالإضافة الى ان يكون الموعد في محافظه الغردقه في تمام الساعه الخامسه و 17 دقيقه و في محافظه الخارجه في تمام الساعه الخامسه و 35 دقيقه اما على السلوم يكون في تمام الساعه الخامسه و 43 دقيقه و في نويبع يكون في تمام الساعه الخامسه وعشر دقائق وفي حلايب يكون في تمام الساعه الخامسه و 16 دقيقه وشلاتين في الخامسة و 18 دقيقة.

مواعيد صلاة عيد الفطر المبارك
مواعيد صلاة عيد الفطر المبارك

 

اقرأ أيضا